Tuesday, October 19, 2010

Ibu dan Ayah



Bismillah ir rahman nir rahim

Saudaraku,jika kau bersedih disaat Ibu dan Ayah memarahi mu,Fikirkan dahulu pada saudara kita yang langsung tidak punyai Ibu dan Ayah untuk menegur mereka..

Saudaraku,jika kau sunyi tidak dapat bersama dengan Ibu dan Ayah mu walau sekejap,fikirkan dahulu pada saudara kita yang langsung tidak dapat memandang wajah Ibu dan Ayah mereka sejak kecil lagi.

Saudaraku,jika kau tidak berpuas hati dengan apa yang diberi oleh Ibu dan Ayah mu,Fikirkan dahulu pada saudara kita yang langsung tidak punyai apa-apa setelah kehilangan Ibu dan Ayah mereka

DAN SAUDARAKU

jika kau merasa selamat disaat Ibu dan Ayah sentiasa berada disisi mu,Fikirkan dahulu pada saudara kita yang langsung kehilangan Ibu dan Ayah mereka sebagai "PEMBELA" mereka..


YA RABB,jadikan diriku dan saudaraku hamba yang sentiasa mensyukuri apa yang diberi oleh-MU.sesungguhnya  kami hanya lah insan yang dhoif yang tidak mengetahui apa yang terbaik yang telah diberi oleh-MU..YA RABB kasihanilah Ibu dan Ayah kami seperti mana mereka mengasihani kami sewaktu kecil...Amin Ra Rabbal Alamin.


Firman ALLAH s.w.t:
(Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua; dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibubapa)
[al-Nisa’ 4:36]



No comments: