Monday, July 18, 2011

Yakinkah kita esok masih ada lagi untuk kita?



Kalau seseorang itu tiba-tiba terasa hendak membuat amal soleh, maka eloklah dia menyegerakannya. Jangan bertangguh-tangguh.

Dan jika seseorang itu, mahu bertaubat akan segala perbuatan jahatnya, maka hendaklah dia terus melakukan taubat itu tanpa bertangguh-tangguh kerana dengan keikhlasannya bertaubat itu mungkin akan dapat menukar kedudukannya di sisi Allah kalau dia mati ketika itu iaitu mungkin dengan segala kejahatannya dulu dia mungkin akan dimasukkan ke neraka tetapi dengan kesempatanya bertaubat itu Allah akan meredhakannya ke syurga. Sesungguhnya Allah itu maha pengasih lagi maha penyayang dan sentiasa menyukai hamba-hambanya yang selalu bertaubat dan bertakwa kepadaNya.


"Yesterday was a history, Tomorrow is a mystery and  Today is a gift. Thus, value the Gift and appreciate the Giver as we will not know whether we'll get the gift again."

Walau pun esok masih ada, belum tentu esok yang masih ada itu akan ada untuk kita!... Tidak rugi berbuat baik kerana kalau memberi yang baik, maka baik jugalah hasilnya.



Gerangan apakah kita yakin bahawa esok masih ada lagi untuk kita?Adakah kerana tubuh yang sihat dan umur yang masih muda kita yakin bahawa esok masih ada untuk kita.Cuba kita tanya pada diri kita sendiri pernah kah kita terfikir adakah esok mata ini akan berkedip lagi? Yakinkah esok tubuh ini masih ada daya lagi? Yakinkah esok akal ini masih waras seperti ketika ini? Yakinkah esok masih ada,belum kiamat??Astagfirullah




No comments: